keskiviikko 18. marraskuuta 2020

Hitaasti mutta varmasti

 Heipsundaa!

Joskus sanoin, että kustannusten träckääminen on vaikeaa mutta kun laittaa kulutuksen alas niin eipä ole enää sitä ongelmaa. 

Listaan ajatuksia satunnaisessa järjestyksessä:

Lokakuun ruokakustannukset: 359,24 euroa kaupasta ostettuihin ruokiin sekä 136 euroa lounasetuun. Yhteensä 499,24 eli just ja just alle 500 euroa. 25 euroa enemmän kuin olin haaveillut. 

Marraskuun ruokakustannukset so far: 136 euroa lounasetuun sekä 276,35 euroa; 12 päivää jäljellä. Lounasetua 70 euroa jäljellä. Jos haluan pysyä ruokarahoissa samoilla leveleillä kuin edelliskuussa mulla on 83,64 euroa 12 päivälle. 

Mukiinmenevää. Voisin yrittää pikkasen säästää tässä. Mutta nyt olin laskenut ruuat kotona vähän liian pieneksi kun lapseni onkin flunssassa ja syömme nyt useamman päivän kaikki ruuat kotona. 

Miten olen saanut ruokakustannuksia alemmas? Sunnuntaisin on kauppapäivä. Ostan ainekset muutamaan ruokaan, marjoja, kreikkalaista jogurttia, kahvia yms. Tarkoitus on, että pärjättäisiin ad keskiviikko-torstai. Sitten käyn toisen kerran kaupassa. Nyt sunnuntai ostokset ovat olleen 30-40 euroa (?!) ja olen pysynyt paremmin tavoitteessani. 

Edelleen huomaan, että helposti tulee ostettua pieniä ostoksia, joista nousee iso ongelma. Mutta tämän kuun ruokaostoksista olen erityisen ylpeä: olimme äitini syntymäpäiväillallisella ja kahveilla ja se sisältyy tuohon 276,35 euroon! Maksoin siis itseni ja lapsen. Sekä ravintolaruoan että kahvilareissun.

Muuten olen pysynyt poissa (lounaita lukuunottamatta) ravintoloista. Nyt yritän miettiä pitäisikö minun siirtyä puoleen lataukseen, ja katsoa, että ruokakustannukset pysyivät samana tai laskisivat? Vähän jännittää syksy ja kasvisten hintojen nousu. Toisaalta vaikka tomaatin kilohinta olisi 3e/kg ja puoli kiloa kasviksia päivässä niin se olisi alle 12 euroa viikossa. Ja porkkanat saattaa olla euronkin kilo. 

En tiedä teistä mutta olin iloinen kun löysin talvitakin 40 eurolla, en mahdu, siis en mahdu mun vanhoihin talvivaatteisiin ja olin päättänyt etten voi ostaa uutta takkia mutta löysin UUDEN takin alennuksesta 40 eurolla!


ME HAPPY!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti