sunnuntai 26. elokuuta 2018

Palkkakuittia odotellessa

Huhheijaa, edellisestä tekstistä tosiaan vierähti hetki ja jo epäiltiin onko Puudeli pahanteossa.

KYLLÄ JA EI.

Suurin syy kirjottamuuteen on uusi työ, jossa on  kahdentoistatunnin vuorot. Eli niinä päivinä ei kerkeä yhtään mitään. Plus olen stressannut uutta työtä ja käyttänyt ajan asiaoiden virkistämiseen musitista. En ole saanut edes hirveästi nukuttua koska on jänskättänyt niin kovin. Ja onko siistiä? NO ON, ja siis olen niin kaivannut sitä työparityöskentelyä. Se on ihanaa. Ja sellaista hyvää rentoa meininkiä missä nauretaan.

Ja rahaa on mennyt IHAN LIIKAA. Ostin nimittäin avoimen yliopiston kursseja. Tähän palaan myöhemmin, hyljättyäni lääkiksen sain paremman idean miten edistää uraani ja mitä minun kannattaisi opiskella.

Ostin myös legoja itselleni lahjaksi uudesta työpaikasta... Mutta onneksi nyt on hanat kiinni. Ainoa ero uudessa ja vanhassa työpaikassa on se ettei aina kerkeä syömään töissä eli saatetaan joutua syömään ruoat ja kahvit jossain matkalla eikä päästä asemalle syömään. Rahaa voi siis mennä ruokaan enemmän.

Tällä hetkellä tulleilla työvuorolistoilla minulle ei ole kuin yksi yövuoro ja sunnuntaivuoro. Tarkoittaa suomeksi siis ettei tule hyviä lisiä. Tietysti peruspalla on puolet enemmän kuin mitä viimeiset kahdeksan kuukautta puolella työajalla on ollut. Mulla on älytön veroprosentti tällä hetkellä ja siitä syystä ei ole ihan hirveän hyvät käteenjäävät osuudet. Mutta hätiäkö tässä. Tiedättekö miten vähän tulee laskuja kun ei ole viittä luottokorttia? Ei juuri yhtään. Siis ihan hämmentävän vähän.

Mutta siis siihen tärkeimpään: tällä hetkellä sain kaivettua tiedon että loppupalkastani edellisessä työpaikassa minulle jää käteen kaksituhattaneljäsataa jotain ja uuden työpaikan muutamasta elokuun vuorosta en saa neljää sataa käteen mitenkään eli en ihan pääse tavoitteseen kaksituhattakahdeksansataa. En tiedä uskallanko silti maksaa kaiken ja sitten lyödä ihan minimille ruokamenot, koska uuden työn myötä siinä on haastetta. Eli saattaa olla että olen velaton viiden päivän päästä tai en.

Ja en osta uutta näppäimistöä, jossa merkit ja numerot toimisi :D :D :D Käyn kirjastossa käyttämässä konetta jatkossa vapaapäivinä :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti