perjantai 20. heinäkuuta 2018

Pääsen alle kolmeen tonttuun!

hiphei ja kiitos tori.fi.lle sekä facebook-kirppareille, jotka samalla tekevät hulluksi mutta samalla tuottavat pennosia tyhjään lasipurkkiini. Meillä on siis konkreettisesti lasipurkki, johon keräilen myymistäni tavaroista rahaa, jotka käytetään nyt niinkin eksoottiseen asiaan kuin ruokaan.

Käytännössä saan siis ensi viikolla vielä lapsilisän ja yksi tyyppi maksoi ostoksensa tilisiirrolla eikä käteisellä niin minulle jää 198 euroa käytettäväksi. Tiistaina virallisesti pääsen siis alle 3 tonniin veloissani! Alle kolmeen!!!!

Olen pohtinut sijoittavani kyseiset 198 euroa Mastercardin lyhennykseen, koska sen lasku on ilmestynyt ja siellä on tällä hetkellä kovin korko. Eli sinne se menee ja huomenna pitäisi selvitä paljonko palkkaa pärähtää 31.7.

Aion kyllä nauttia lomasta, joka alkaa ensi viikon torstaina. Jos tällaiset helteet jatkuu niin lapsi saa kyllä useamman jäätelön ja pillimehun päivässä. Ja kerran viikossa käydään sushibuffetissa niin saadaan hiilarivarastot täyteen! Eli elokuun ruokabudjetti saattaa olla kamala, mutta sitten se on. Ollaan jo loppusuoralla luottokorttivelkojen suhteen.

En myöskään saanut sitä paikkaa, jonne hain, mutta kaikki ovat sanoneet että luojan kiitos en. Ja perusteluineen olen ollut samaa mieltä. Koko rekrytointiprosessi ole kovin.. eriskummallinen joten siihen lafkaan en halua töihin. Ilmoitin siis aloittavani 75% työajan kun palaan lomilta. Käytännössä siis elokuun palkka nousee entisestään. Kun seuraava palkkanauha lämähtää käteen täytyy siis tehdä aikuisten juttuja:

a) hommata uusi verokortti
b) ilmoittaa sinne asumistukeen muuttuneista tuloista
c) ilmoittaa päivähoitomaksuyksikköön muuttunut arvio vuosituloista

Jännällä odotan syksyä. Ja viikon päästä alkavaa lomaa, onhan tässä jo valvottu näitä öitä :/

Lomalla on aikaa pyöritellä 75% työajan budjettia ihan huolella :) Femmadonna, varaudu siis astetta uskaliaimpiin lukuihin kuin viime budjettineuvotteluissamme! Ja aloitamme syksyllä babypuudelin kanssa uuden harrastuksen!

Mutta hei, aploodeja, mä pääsen alle 3 tonniin!!! Saako jo tanssia? Femmis, jos mulla on jouluna kolme tonttua säästössä niin minne lähetään tanssimaan?

8 kommenttia:

  1. Wuhuuu!! Tanssin sun kanssa, alle 3! Mahtaavaa. Oot kyllä niin inspiroiva!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti talouden kurinpalautuksen suhteen enkä velkaantumisen :D

      Poista
  2. Wow!!!!! Nyt menee jo jännäksi!!!
    Kyyllähän me aina tonttutanssille paikka löydetään! 💃

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mieti, kuinka laskettiin mun pennosia ja mietittiin etten välttämättä saa edes sitä tonnia vuoden loppuun mennessä kasaan ja katsos missä ollaan nyt!

      Poista
  3. Vastaukset
    1. kiitos! Olen jo alkanut uskoa etten ole ihan toivoton tapaus!

      Poista
  4. Vastaukset
    1. Mä pidän sua sellaisena mun interaktiivisena talousäitinä, eli jos sää hyväksyt jotain niin asiat on kunnossa!

      Poista