maanantai 7. toukokuuta 2018

147,18 ekstraa

Heissulivei!

Olin jo masistella, koska tosiaan tein sen virheen, että maksoin 50 euroa S-Pankin lyhennystä maksutililtä enkä suoraan luottokortteihin budjetoiduista rahoista. Mutta joskus palkkakuitti yllättää: 100 euron sijasta saankin 247,18 euroa lisiä!

Se on 147 eskoa enemmän kuin budjetoin. ENEMMÄN. Käytännössä siis pystyn korjaamaan virheeni. Ja maksamaan ekstraa velkoja 100 euron arvosta. JÄNNÄÄ EIKÖ TOTTA???!

Enää 26 h 29-vuotiaana. Käteistä muutama euro. Ei stressaa. Maksutilillä lähes 160 euroa. Ei tee mieli ostaa mitään. Tekee mieli kehittyä. Ja liittyä NORDNETTIIN ja SHAREVILLEEN.

Ajattelin, että voisin nyt vähän poiketa budjetista. 9.päivä saan sen 156,17 euroa. Jos siitä nostan 150 euron sijasta ruokarahaa 70 euroa ja laitan 86 euroa velkoihin, eli OP:hen. Sitten 15.päivä laitan 247,18 eurosta 80 euroa ruokarahaan, 153 euroa maksutilille ja 14,18 euroa velkoihin.

Täytyy käydä taas läpi kaappeja, jos löytyisi jotain myytävää, yksi verho vielä myymättä  ja jotain varmasti vielä löytyy. Varastossa on laatikoittain tavaroita. Niillä ei juurikaan myyntiarvoa ole (lähinnä kirjoja) mutta täytyy käydä läpi. Jos saisi noin 50 eurolla vielä myytyä niin saisi tässä kuussa roiman loven tuonne mun velkasaldoon.

KOHTA OP MAKSETTU POIS! ENÄÄ 319,25 euroa. PUUH. Sitten irtisanon sen kortin. Enää kolme korttia sen jälkeen. No probs.

6 kommenttia:

  1. Vaikka kannatankin velkojen ensisijaista ja villiä pois maksua, niin kannatan myös silti Nordnettiin liittymistä koska:
    1. Ihan selvästi HALUAT!
    2. Ei sitä joka päivä täytetä kolkyt! ❤️
    3. Ajattele sitten joskus kun rikkauksiesi keskeltä muistelet näin: ” Niin..Nordnet-sijoittamisen aloitin kolkytvuotispäivänäni..”
    4. Jos synttäreidensä kunniaksi haluaa humputella perustamalla Nordnetiin salkunalun, niin sanoisin että saattaa ola universumin järkevimpiä humputteluja.
    5. Eli anna mennä! 👍

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En uskalla humputella ennen kuin se norwegian on maksettu kun se tahkoaa älyttömiä korkoja 🤒🤕

      Poista
  2. Mä kyllä kans kannustan Nordnetin salkun avaamista hetimiten.
    Tärkeintä on aloittaa...

    Sinnehän voi aloittaa säästön jo 15e/kk ...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin voi! Mutta yritän opetella pois "kaikkiminullehetinyt" ajattelusta ja toimia oikein ja sitten vasta palkita itseni!

      Poista
  3. Mahtavaa, todellakin suosittelen avaamaan Nordnetin salkun, ja vieläpä 30-vuotislahjaksi itselle! Niiden käppyröiden seuraamiseen jää koukkuun, ja sekös vasta motivoi sijoittamaan sinne lisää!

    Sulla on oikein hyvä meininki ja draivi nyt, hienoa!

    ...Mä olin 30-vuotiaana täysin pihalla kaikesta, enkä varmaan ees tienny mikä on osake :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lohdullista! Tykkään sun blogista. Se mangusti joka soittaa torvea on jotenkin lohdullinen! Mä jäin miettimäään sitä sinun kirjoitusta kauluspaidasta ja kävin läpi mun kaappia miettien mitä mä yritän näillä käsilaukuilla itselleni viestittää :D Laitan ne siis huomenna myyntiin! :D

      Ja salkun avaamisen saatan jättää siihen juhlahetkeen kun norwegian on maksettu. Yritän kasvattaa sitä pitkäjänteisyyttä, mitä minulla ei ole. Ja siihen ei mene kuin pari kk jos olen oikein aktiivinen...

      Poista