perjantai 28. syyskuuta 2018

Lokakuun palkka ja isoja tunnustuksia

Tilille tupsahti 1800 euroa tänä aamuna.

Ihana summa. Sisältäen lomarahat, koska 6 kk koeajallani minulle maksetaan lomarahat käteen joka kuukausi.

Seuraavaa tapahtui
591 vuokra
40 Zimbabwen aids-orpojen  vuosijäsenyys
50 ASP
30 Nordnet
280 Bank Norwegianin säästö
520 silmälasit

Yht.1511 euroa

Tunnustus nro 1.

280 euron säästöön siirto kasvatti säästöjä oikeasti vain 80 euroa, koska kerran ehkä käytin säästöni ostaakseni pyörän. Sellaisen prismasta. Edullinen. Hyvä. Erittäin rakas paitsi että istuin repii sisäreiteni verille.

Tunnustus numero 2
Katsoin kuinka paljon olenkaan höylännyt korttia. Tuota, tuota, tuota. Joo. Ajattelin nyt keskittyä säästöjen kasvattamiseen, minkä oletan motivoivan enemmän järkevään rahanköyttöön. Sillä tänään tuntui pahalta maksaa silmälasit kun olisin voinut laittaa sen 520 euroa esimerkiksi nordnettiin.

Mutta nyt minulla on kohta lähes 700 euroa säästössä! Ja ensimmäisen tonnin jälkeen lähdetään tavoittelemaan toista tonnia!

9 kommenttia:

  1. Mutta ajattele, että pystyit maksamaan kuitenkin ne rillit kerralla pois! Sitäpaitsi 520 € täydellisistä rilleistä ei ole mahdottoman paljoa ja jos oikeasti pidät niitä useita vuosia, niin hinta on ihan ok. Pitää kuitenkin muistaa, että olet uuden elämäntavan ”alussa”, niin ei mun mielestä yhtään huono jos kuitenkin ne nyt maksoit kerralla pois. Ja tulevaisuutta ja seuraavaa ostokertaa varten säästät rahat sitten etukäteen.

    Eikä fillarikaan ihan turha ostos ollut, edullisen olet hankkinut ja sekin on käytössä vuosia. Satula on onneksi helppo ja halpa vaihtaa. Ei mikään turha tuhlaaminen mielestäni.

    Eikö olekin mahtavaa kun rahaa alkaa pysymään tilillä! Mä avaan vieläkin usein verkkopankin vain nähdäkseni, että siellä ihan oikeasti on ja pysyy rahaa 😄

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäki oon nyt välillä tehnyt näin, kun pikkuhiljaa saa säästöön :D avaan vaan ja katson, et sielä ne vielä on :P hauskaa, vaikkei edes isoista summista puhuta!

      Poista
    2. Täytyy säästää enemmän vielä tilille että tosiaan on sitä rahaa millä ostella

      Poista
  2. Ai niin, piti vielä sanoa että mä olen ehdottomasti sen kannalla että luottokortti pois käytöstä! Ihan sama mitä pisteitä ja bonuksia ne kerryttää, mutta se todella madaltaa ostamisen kynnystä.

    Mun mielestä käteinen oli alkuun paras, laittoi todella laskemaan ja miettimään. Mä olen vasta viimeisten kuukausien aikana siirtynyt pääasiassa debit-korttiin ja vaikka pärjäänkin jo mielestäni ihan hyvin, niin huomaan senkin kanssa kuluttavani enemmän kuin silloin kuin käytin pelkkää käteistä. Pitäisi varmaan itse lisätä taas käteisen käyttöä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joudun kyllä luopumaan kortista koska ei ole mennyt putkeen

      Poista
  3. Samaa mieltä aikasemman kanssa, pystyit maksaa rillit heti pois!! Säästäminenkään ei tunnu hyvältä, jos sen tekee niin, ettei pysty ostaa itelleen tarpeellista. :)ymmärrän kyllä ton fiiliksen, mikä sulle synty, mut mun silmin sika hyvin menny! 💃

    VastaaPoista
  4. Kiitos kun olet jakanut edistymisesi täällä blogissasi. Olen nyt lukenut sen kokonaan. Huikea suoritus jo tähän mennessä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Joka päivä jotain uutta oppii. Ja ottaa takapakkia.

      Poista