keskiviikko 18. joulukuuta 2019

Kahden päivän kulutus

Käydään läpi alkuviikon ostokset:

Maanantai oli nolla ostospäivä ja voin sanoa käsi millä tahansa jumalallisella kirjalla, että näitä on mun elämässä todella, todella vähän. Mutta maanantai oli sellainen. Tästä tuli hyvä fiilis, voisin yrittää saada näitä huomattavasti enemmän viikkoon.

Tiistaina viimeisiä joululahjoja:
57 e mun lapsen joululahjaan
20 e pikkusiskon poikaystävän lahjaan

yht. 77 e. Nämä minun ja äidin säästetyistä rahoista. Yhteensä joululahjoihin minä ja äiti olemme käyttäneet 170 euroa. Vielä yksi lahja uupuu meidän yhteisistä ja mun omista ostamista lahjoista puuttunee muutama. Tai sitten annan illallislahjakortteja mun luokse, eli yhteistä aikaa.

Kävin ruokakaupassa ja sinne meni 14,80 euroa. Tästä 5,45 meni koiran pissa-alustoihin ja se vajaa 10 euroa itse ruokaan. En edes muista milloin olisi ollut näin pieni kauppalasku. Yritän minimoida kotiin ostettavan ruoan määrän sillä sunnuntaina siirrymme minun äidille, ja palaamme joulun jälkeen kotiin, eli ei nyt ole järkeä tänne kerätä ruokaa.

Mitään näistä ei ostettu velaksi. 

Toivon, että tämä päivä on nolla-päivä ja huomenna tai perjantaina hommaan ne ihan viimeiset lahjat. Oma osuus lahjoista on tällä hetkellä noin 85+ 40 e eli 125e. Musta ihan maltillinen. Lahjoja on ostettu siskolle, tämän poikaystävälle, veljelle, tämän vaimolle, veljen kahdelle pojalle, toiselle veljelle, kummitytölle ja -pojalle, omalle lapselle, kahdelle kaverille.

2 kommenttia:

  1. Moi Puudeli ja hyvin sinä vedät. Olen kiinnostunut vuoden 2019 aikana talous- ja säästöasioista. Tarpeellista minullekin, sillä ruuhkavuosien keskellä lapsiperheen arjessa totisesti riittää menoja. Visaa riittää ja "puskua" liian vähän. Sinun ja Femmadonnan blogit ovat olleet kannustavia ja kiinnostavia. Uskon että jengi pystyy laajasti samaistumaan elämänmakuiseen meininkiinne. Minä ainakin ja kaikki kunnia varakkaille talousbloggaajille, mutta luulen että teidän tuumailunne kiinnostavat maanläheisyydelläään monia enemmän. Jouluaikaa!

    VastaaPoista